Jakie instrumenty promocji są najczęściej stosowane?

Każdy przedsiębiorca chce prowadzić firmę i osiągnąć maksymalne zyski. Aby tego dokonać należy sformułować cel, określić grupę docelową odbiorców i opracować przekaz do nich. Czyli jest to tak zwane opracowanie strategii marketingowej, w której należy również sprecyzować narzędzia promocji. Czym są instrumenty promocji? Które są najczęściej wykorzystywane?

Instrumenty promocji

Są to różne działania, których celem jest dotarcie do określonej grupy docelowej. Formy promocji można podzielić na reklamę, promocję sprzedaży, marketing bezpośredni oraz public relations. W obecnych czasach dzięki rozwojowi technologii, a przede wszystkim Internetu dostępne są nowe instrumenty promocji. Ogólnie można je podzielić na trzy kategorie. Pierwszą z nich są narzędzia online i offline. Online wykorzystują Internet do komunikacji z klientem, a offline jest promocją wyłącznie w rzeczywistym świecie. Drugim typem są narzędzia własne i cudze. Własne posiada dana organizacja i korzysta z nich niezależnie, a cudze udostępniane są przez właścicieli danej firmie. Ostatnią grupę stanowią instrumenty bezpłatne i płatne. Niestety rzeczywistość jest nieco inna niż definicje i w realnym świecie nie istnieją bezpłatne formy promocji. Bo nawet jeśli nie są zainwestowane żadne środki pieniężne, to promocja kosztuje chociażby czas, który trzeba na nią poświęcić.

Reklama jako najważniejszy instrument promocji

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele różnych instrumentów promocyjnych. Najważniejszym z nich jest reklama. Reklama jest może przybierać różne formy. Może to być reklama zewnętrzna, która opiera się na różnego rodzaju plakatach czy afiszach znajdujących się w przestrzeni publicznej. Reklama prasowa jest również chętnie stosowana przez firmy. Reklama telewizyjna i radiowa oraz internetowa są bardzo popularne i dzięki nim można zdobyć spore grono nowych klientów. Reklama jest najlepszą formą promocji, jednak dość drogą. Aby skutecznie zareklamować się w Internecie, prasie lub telewizji należy zainwestować sporo środków. Aby reklama była zachęcająca dla klientów i wyróżniała się wśród konkurencji warto skorzystać z profesjonalnej agencji reklamowej.

Materiały promocyjne jako narzędzie promocji

Firmy wykorzystują jako narzędzie do promowania różnego rodzaju przedmioty, na których znajduje się logo firmy, nazwa lub inne informacje na jej temat. Są to przedmioty najczęściej drobne, które można wręczyć klientowi. Najczęściej spotykanymi materiałami promocyjnymi są ulotki, długopisy, kubki czy kalendarze. Coraz częściej firmy oferują także modne torby na zakupy czy pendrive z logiem firmy. Takie przedmioty mogą być rozdawane przy każdej okazji, oczywiście im więcej tym lepiej. Mogą być one dołączone do zakupionego produktu lub podarowane osobom zainteresowanym danym produktem. Oczywiście jest to kosztowna forma reklamy, dlatego należy bardzo dokładnie przemyśleć, jakie przedmioty mogą się przydać potencjalnym klientom i czy na pewno przyniosą one oczekiwane efekty.

Jak efektywnie pozyskiwać klientów?

Reklama i materiały promocyjne to nie wszystko, czym można zachęcić klientów. Aby komunikować się z odbiorcami można nawiązać kontakty z lokalną telewizją, stworzyć bloga, za pośrednictwem którego będą rozpowszechniane informacje o firmie i produkcie. Warto uczestniczyć także tak często jak jest to możliwe w różnego rodzaju eventach i spotkaniach tematycznych, które organizowane są bardzo często przez różne podmioty. W obecnych czasach nie wolno pominąć mediów społecznościowych, które są świetnym źródłem na dotarcie do bardzo dużego grona odbiorców.

Redakcja supertarg.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *