Czym jest social media marketing?

Promowanie firmy w Internecie może odbywać się na wiele sposobów. Podstawowym warunkiem odniesienia sukcesu jest dobra widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Można to osiągnąć dzięki płatnym kampaniom linków sponsorowanych lub w wyniku działań optymalizacyjnych na stronie. Nie należy jednak zaniedbywać sieci społecznościowych. Dobrze zaplanowany social media marketing powinien być podstawą w każdej firmie, która chce zaistnieć w Internecie. Jak prowadzić działania marketingowe w sieciach społecznościowych? Na te pytanie odpowiada nasz poradnik.

Zalety sieci społecznościowych

Social media marketing to inna nazwa marketingu w sieciach społecznościowych. Sieci społecznościowe to kanał, który może być bardzo przydatny dla promocji marki. Podczas promowania marki ważne jest kierowanie swoich działań do wybranej grupy docelowej. Dotarcie do takiej grupy może być bardzo trudne. Sieci społecznościowe znacznie ten proces ułatwiają. Są to portale, które zrzeszają internautów o podobnym profilu. Użytkowników sieci społecznościowych można bardzo łatwo pogrupować pod względem zainteresowań, miejsca zamieszkania, wykonywanego zawodu czy też innych cech ważnych w marketingu. Media społecznościowe wykonują już część pracy, którą trzeba wykonać podczas planowania kampanii marketingowej w innych mediach.

Na czym polega social media marketing?

Jak prowadzić marketing w mediach społecznościowych? Przed rozpoczęciem działań marketingowych należy określić ich cel. Zazwyczaj celem marketingu w social media jest budowanie świadomości istnienia danej marki. W drugiej kolejności trzeba zdefiniować grupę docelową, do której będą adresowane działania marketingowe. Przekłada się to na wybór portalu, na którym prowadzony będzie profil danej firmy. Firmowi marketingowcy mają do dyspozycji różne formy kontaktowania się ze swoimi fanami. Zależy to od wyboru sieci społecznościowej, na której firma prowadzi swoją interakcję z fanami.

Jaką sieć społecznościową wybrać?

Najpopularniejszą siecią społecznościową na świecie jest Facebook. Obecność na Facebooku umożliwia stworzenie fanpage’a, na którym publikowane mogą być teksty, materiały graficzne oraz video. Nie należy jednak zapominać o innych portalach. Obecność na portalu Twitter może ułatwić dotarcie do internautów, którzy nie korzystają z Facebooka. Twitter umożliwia dodawanie krótkich wiadomości, które muszą zmieścić się w ograniczonej liczbie znaków. W tej sieci można zamieszczać również odnośniki do innych materiałów. Kolejnym wyborem może być Instagram. Jest to sieć, z której korzystają głównie ludzie młodzi. Obecność na Instagramie sprowadza się do zamieszczania zdjęć i grafik o charakterystycznym kwadratowym kształcie. Trzy najbardziej popularne sieci społecznościowe to tylko część sektora. Firmowi marketingowcy mają znacznie więcej możliwości zaistnienia w social media.

jak-dorobic.pl

Redakcja supertarg.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *