Promowanie Instagrama – dlaczego jest ważne i jak zrobić to za darmo?

Social media. Niektórzy uważają je za podstępnych złodziei czasu, a inni leczą odciski na kciukach powstałe w wyniku nieustannego scrollowania tablicy. Jednak portale społecznościowe to nie tylko wakacyjne zdjęcia znajomych i memy ze śmiesznymi kotkami, ale też doskonała przestrzeń na budowanie biznesu.

Wirtualny marketing, a realne zarobki

Promowanie Instagrama czy Facebooka to obecnie jedno z podstawowych zadań marketingowców. Dlaczego? Otóż w dzisiejszych czasach, poza jakością towarów i usług, jakie oferują swoim klientom firmy, liczy się także ich szeroko rozumiana polityka, wartości, którymi się kierują oraz autentyczność działań. Dzięki social mediom zarówno światowej sławy brandy, jak i lokalni mikroprzedsiębiorcy mają niebywałą dotąd możliwość komunikacji i budowania relacji ze swoimi obecnymi oraz potencjalnymi odbiorcami. Wizerunek kreowany za pośrednictwem portali społecznościowych bywa często bodźcem do zakupów lub korzystania z usług. Sposób formuowania postów i prowadzenia wirtualnej dyskusji, estetyka grafik i angażujące story przekładają się na popularność firmy, a ta bezpośrednio na zarobki.

Promowanie Instagrama za darmo – czy to możliwe?

Mediami społecznościowymi rządzą zasięgi. Im bardziej „klikalne” są publikowane treści, tym szybciej rośnie popularność konta. Instagram oferuje oczywiście płatne reklamy sponsorowane, jednak i bez finansowego wkładu wielu osobom udaje się „wybić”. W jaki sposób? Przede wszystkim liczy się kontent, czyli pomysł na wizerunek, który będzie się budowało w sieci. Tutaj niezmiernie ważna jest oryginalność, kreatywność przekazu treści oraz to, by były one na tyle absorbujące, żeby wywoływać reakcje. Nie bez znaczenia jest także znajomość najnowszych, internetowych trendów, systematyczność publikacji, jakość zdjęć oraz spójność treści. Jako, że media społecznościowe pełne są kont o właściwie każdej tematyce, od pielęgnacji roślin doniczkowych aż po kupno kryptowalut, jedynie charakterystyczni i w pełni zaangażowani twórcy mają szansę zaistnieć.

Wiele osób zarzuca social mediom kreowanie fałszywej rzeczywistości, nie zraża to jednak milionów ludzi na całym świecie, którzy każdego dnia logują się na portalach. Jakkolwiek by na to nie patrzeć, budowanie wizerunku w sieci, w tym promowanie Instagrama jest obecnie niezbędnym elementem strategii marketingowych, zarówno ogromnych przedsiębiorstw, jak i małych, rodzinnych biznesów. Wszakże jeśli nie ma cię w sieci, to nie istniejesz – przynajmniej w świadomości potencjalnych klientów.

Przeczytaj więcej na twoja-domena.pl

Redakcja supertarg.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *